Hej igen, tidigt imorse var jag på plats på gymmet för att köra mitt sista crossfit pass för veckan.
 
WOD - Block 1: 10min, Raka marklyft (45kg) & stående rodd med skivstång (35kg) medans den andra löper 200m.
Block 2: "Cindy" - 5 pullups, 10 pushups, 15 squats 12min AMRAP.
 
Denna vecka har jag kört 5 crossfit pass, 1 cx worx pass och 2 spinningpass. Nu blir det VILA!

30 september 2016

BEAR COMPLEX

Träning

 
Torsdag (gårdagens) upplägg på styrkedelen bestod av 12min AMRAP: 5 bear complex, 10 burpee over bar & 10 pullups.
 
Konditionsdelen: 12 min av: 2 varv löp varvat med rodd och en jäkla massa splitjumps. Det känns i rumpan idag vill jag lova!
 
Vad är bear complex då? Jo, ganska enkelt att förklara men tyngre att utföra. BC är ett skivstångskomplex där du börjar med stången från golvet. Övningarna man kör är följande: power clean - front squat - push press - back squat - push press x 5 varv. Stången måste ta i golvet mellan varje komplex men får inte släppas eller ens greppas om under hela setet. Det är också viktigt att hålla en bra teknik under hela serien, så om du är ovan med dessa övningar så håll dig till en lättare vikt. Jag körde med 35kg, alldeles lagom!
 
En svettigt pass senare där jag ligger på sidan och trycker hälen till rumpan för att stretcha framsida lår.

29 september 2016

WAKE UP AND WORKOUT!

Träning

 
Ännu en tidig morgon på gymmet, 6.20 var jag på plats och redo för ett spinning pass innan jobbet. Hejja mig!